donderdag 4 oktober 2012

# 19 Sociale netwerken

# 19 Sociale netwerken

Ik maak al enkele jaren gebruik van sociale netwerken. Ik participeer in Linked In en Bibliotheek 2.0. Linked in vind ik handig om contact te houden met oud-collega's en klanten. Het is een zakelijk netwerk en dat vind ik prettig. Je kunt kennis delen, elkaar opdrachten toespelen en elkaar om raad en advies vragen. Ik heb nog geen mensen aangetrokken via LinkedIn, maar ik kan mij voorstellen dat ik gemakkelijk aan mensen kan komen via mijn netwerk. Verder heb ik wel eens reunie van ex-collega's georganiseerd via LinkedIn. Linked In Dit gaat gemakkelijk aangezien je op werkgever kunt zoeken. Ik zit sinds 2009 op bibliotheek2.0, maar heb mijn account lang niet meer gebruikt. Toen ik bij Cubiss werkte was ik zeer actief op bibliotheek 2.0. Bibliotheek 2.0 is handig om met collega bibliothecarissen te communiceren. Je kunt er groepen aanmaken en dan kennis uitwisselen en met de groep communiceren. Ik maak geen deel uit van andere sociale netwerken.

3 opmerkingen:

  1. Hoi Marie-José, ben je actief op Yammer? Ik ben zelf (nog) niet erg actief, maar ik lees de berichten wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi,

    Ik ben aangesloten, lees de berichten, maar gebruik het zelf nog niet als spreekbuis. Het zou een middel kunnen zijn om met het team te communiceren. We zouden het eens kunnen proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind Yammer juist iets wat je niet alleen binnen een team moet gebruiken maar BMB breed. Het maakt de lijntjes een stuk korter en kan fungeren als virtuele wandelgangen. We zitten steeds minder vaak met meerdere mensen op 1 kantoor en het is toch af en toe fijn om met iemand te kunnen sparren. Daarvoor leent Yammer zich uitstekend.
    Het vergroot mijns inziens ook de betrokkenheid van de mederwerkers bij de organisatie. Leuk toch om te zien waar collega's op andere vestigingen mee bezig zijn?

    En Facebook en Twitter gebruik je niet prive begrijp ik, maar zie je daar zakelijk wel het nut van?
    Ik nl wel :)

    BeantwoordenVerwijderen