zondag 17 juni 2012

# 11 wiki's

Ik heb de wiki's bekeken die op het blog van 23 dingen stonden. En ik begreep eigenlijk niet waarom dit wiki's zijn. Het zou kunnen dat er 'achter de schermen' mensen samen werken en de wiki optimaliseren, maar ik als bezoeker kon er weinig aan toevoegen. De wiki van de amerikaanse bibliotheek was hun catalogus. Waarschijnlijk kan dit ook anders.
De Wikiloves bieb was een soort platform voor bibliothecarissen dei wikipedia willen verbeteren. Ik kon niet ontdekken waar de interactie mogelijk was. Bibliotheek Deventer heeft een mooie publiekswiki. Hij is mooi en informatief. Ik kon alleen niet ontdekken waar ik als gebruiker nog iets kon toevoegen. Het is mooi als lezers recenties over boeken kunnen toevoegen. Ik zag dat ik dat niet kon. Zou zeker meerwaarde hebben.

3 opmerkingen:

  1. Hoi Zuiderwindmj, een terechte opmerking van je ... een wiki is om content toe te voegen ... ik heb het geprobeerd bij de wiki van OB Deventer. Ik wilde het nieuwe boek "Verdiep je mindfulness (H. Gunaratana) toevoegen als content in het dossier mindfulness ... mooi niet dus! Het dossier is voor het laatst gewijzigd in juli 2011. Dit is een aandachtspunt, zeker voor bibliotheken, zorg dat je site, je wiki etc. up to date is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Overigens zijn niet alle wiki's toegankelijk voor iedereen. Je kan een besloten wiki hebben, zoals bijv. de wiki van de centrale programmering binnen BMB.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch wordt er op de wiki van bieb Deventer nog wel aangepast. Kijk maar eens op de pagina met recente wijzigingen

    En wat Jeanne al schrijft Wiki's kun je instellen op toegankelijkheid.
    Op de speciale 23dingen BMB wiki kun je wel van alles toevoegen.

    BeantwoordenVerwijderen