dinsdag 26 juni 2012

# 13 online kantoortoepassingen

Een document gemaakt via Google docs en mijn directe collega's van regio Zuid uitgenodigd om mee te werken aan dit document. Verder dropbox geïnstalleerd ook op mijn mobiele telefoon. Altijd handig als ik een keer onderweg aan stukken zou willen werken en ik heb geen laptop bij. Ik moet wel nog even broeden op de documenten die ik drop. Ik merk dat ik het lastig vind om documenten "in the cloud te zetten" die vertrouwelijk zijn. Wie weet zijn er cloudbusters (grapje!). Het is nog een beetje wennen aan deze manier van bewaren van info. Ik heb toch nog wel de neiging om dingen gewoon op mijn harde schijf te zetten en dan crasht mijn laptop natuurlijk.

Tot zover online kantoortoepassingen.

1 opmerking:

  1. Je hebt meteen al enkele voordelen van "in the cloud" werken te pakken. Overal over je documenten beschikken en geen gevaar voor het crashen van je harde schijf.
    En wat te denken van met meedere personen (collega's) in hetzelfde document werken. Dat vind ik ook een groot voordeel. Je werkt zo altijd met de juiste versie en hoeft niet steeds elke wijziging te mailen.
    Ik ben niet zo huiverig van documenten online plaatsen. Uiteraard zal een hacker er vast bij kunnen maar ook elke privé pc kan gehackt worden.
    Voor 23 dingen werken de coaches bv met een google docs document om te registreren hoe ver onze cursisten zijn. En voor het project social media hebben we al onze documenten in dropbox gezet. Zo kunnen meerderen op verschillende plekken over dezelfde documenten beschikken.

    BeantwoordenVerwijderen