donderdag 28 juni 2012

# 14 instant messaging

Ik heb gekeken naar het gebruik van instant messaging. Toepassingen om te chatten met bibliothecarissen lijken waardevol. Al vraag ik me af of veel mensen daar gebruik van maken. Ik vond de site van de bibliotheek van het Vredespaleis prachtig, met blogs, interactie en thematische presentatie van een deel van hun collectie. Ik kan me voorstellen dat de bezoekers van hun site, gerichtere vragen hebben dan bezoekers van de BMB-site. Vervolgens heb ik gechatt via Gmail. Dat leek me het gemakkelijkst, aangezien ik dan niet nog iets nieuws hoeft te openen of te downloaden. Al die wachtwoorden ;-). Het Chatscherm lijkt op het E-mailscherm en je kunt er nog vrij veel tekst kwijt. Wel leuk dat je echte emoticons kunt gebruiken. Ik maak prive gebruik van whatsap. Deze stond niet bij de lijst van programma's, maar dit lijkt me bij uitstek een chatprogramma. Ik gebruik deze alleen op mijn telefoon. Ik kom vooral in aanraking met dit soort programma's via mijn oudste zoon, die installeert altijd vanalles op mijn telefoon. Ik kom hem trouwens overal tegen op twitter, op Hyves, op facebook. Toch nog maar eens over privacy praten met hem...

Dit was even mijn laatse ding voor de vakantie. Ik ben weer helemaal bij. Na de vakantie wordt het even heel druk, maar daarna vind ik vast wel tijd om de draad weer op te pakken.

Ik vind niet alle dingen even leuk, maar over het algemeen vind ik het een erg leuke cursus.

1 opmerking:

  1. Marie-José, ik wens je een hele fijne vakantie. Je loopt helemaal op schema met 23 dingen en bent dus al ruim over de helft. Nog maar 9 te gaan.
    Erg leuk ook om te lezen dat je dit een leuke cursus vindt. En uiteraard heb je meer met het ene ding dan het andere. Dat heb ik ook hoor. Maar je komt juist nu ook eens dingen tegen die je niet uit je zelf op zou zoeken en ik vind het prachtig dat je je nu realiseert dat je zoon ook overal op het web te vinden is. We krijgen ook nog een stukje over Mediawijsheid; Dat is ook zeker iets waar je privé wat aan hebt.

    BeantwoordenVerwijderen