dinsdag 26 juni 2012

#12 Twitter

Heb gister via mijn mobiele telefoon een Twitteraccount aangemaakt, piece of cake. Maar toen ik opnieuw wilde inloggen klopte het wachtwoord niet meer :-(. Grr... Ik dacht, het ligt aan de telefoon, maar het lag dus aan mij. Het is een crime om alle wachtwoorden te onthouden. Maar goed,inmiddels heb ik het gelukkig weer gevonden. Heb vrienden en bekenden gezocht en een aantal polici en bekende organisaties in de bibliotheek- en cultuursector toegevoegd om te volgen. Ik heb op dit welgeteld 3 volgers. Hopelijk worden het er meer. Mijn ervaringen zijn nog beperkt en het is nog wat onwennig om te vertellen wat je doet. Het lijkt nogal triviaal. Toch kan ik me voorstellen dat je mensen nieuwsgierig kunt maken voor je producten en diensten als je als organisatie twittert. Het kan je ook een wat menselijker gezicht geven. Dit zal overigens ook wel de reden zijn waarom zoveel politici twitteren.

Wordt vervolgd....

2 opmerkingen:

  1. Hoi Marie-José, ik volg je nu ook! Ik vond je tweet geweldig ... heerlijk in de tuin bezig zijn met 23 dingen ... dat is dus dubbel genieten !!!
    Twitter is inderdaad even wennen. Ik merk ook dat ik de ene keer actiever ben dan de andere keer. Momenteel volg ik veel Twitteraars. Hoe meer tweets je plaatst, hoe meer kans op volgers. Dus ... succes !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marie-José,

    Ik heb je opgezocht op twitter en ben je volger nr. 8. Dus je zit in de vooruitgang. In je derde tweet heb je een link naar dit blogbericht gezet. En zo was het circeltje weer rond.
    Voor de bieb heeft twitter (net als andere social media) zeker meerwaarde. Je komt op een heel directe manier met je klanten en potentiele klanten in contact en kunt ze opzoeken daar waar zij zijn. En het is geen eenrichting verkeer, je kunt de dialoog aangaan.
    Ook ik doe de ene keer meer met twitter dan de andere keer maar wat ik een geweldig voordeel vind van twitter is dat je er ontzettend veel informatie kunt halen. Je leert er veel. Wanneer je de juiste mensen volgt komt info over het onderwerp van je interesse gewoon naar je toe "gevlogen".
    En wanneer je dat dan ook nog eens gewoon in de tuin kunt doen, dan heb je twee vliegen in 1 klap.

    BeantwoordenVerwijderen