zaterdag 12 mei 2012

# 2 ervaringen met bibliotheek 2.0

Mijn ervaringen met web 2.0 toepassingen zijn niet zo groot. Ik zit op Linked-in. Op die manier onderhoudt ik contacten met mensen waarmee ik gewerkt heb, zakelijke relaties en dergelijke. Vanuit Linked in zit ik in verschillende netwerken, zoals het coachnetwerk, de digitale bibliotheek en een alumninetwerk van mijn universiteit. Ik vindt het gemakkelijk te gebruiken op die manier kan ik snel oude contacten benaderen. Ook heb ik wel eens een reunie met oud collega's georganiseerd en dat is Linkedin een goed platform. Verder zit ik op Bibliotheek 2.0, hier heb ik een account aangemaakt vanuit het Goudklompjestraject van de VOB. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier nu niet meer zo actief ben. Privé gebruik ik geen sociale media. Ik gebruik het vooral voor mijn werk of zakelijke activiteiten

3 opmerkingen:

  1. Privé geen social media? En LinkedIn ?
    Ik ben benieuwd hoe je social media gebruik over een paar jaar zal zijn!

    Zoals je al aangeeft in je bericht is het voordeel van social media het vinden van ex-collega's, ex-studenten etc. ...
    LinkedIn is een goede webtoepassing voor het netwerken. Goed dat je dat zo actief gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Over netwerken gesproken ... ken je het besloten social netwerk Yammer al (ding 5)?? Ik lees graag je bericht over deze webtoepassing!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ervaring nog niet zo veel, maar wat niet is kan komen.
    Je hebt in elk geval op LinkedIn al wat voordelen ontdekt. Vanuit de bieb gezien zijn er op het web natuurlijk best enige voordelen te halen. Gaandeweg de 23 dingen komen we de mogelijkheden vanzelf tegen en wie weet............
    zien we zuiderwindmj straks ook op yammer, twitter, instagram............... ;)

    BeantwoordenVerwijderen